Září 2007

Přírodní sladidla

10. září 2007 v 16:55

Přírodní sladidla

Přírodní sladidla

3. 1. 2007
Některá přírodní sladidla mohou být dobrou náhradou za rafinovaný cukr jak pro vaření, tak i pro pečení. Poskytují mnohem výraznější, komplexnější vůně a chutě. Většina z nich, na rozdíl od bílého cukru, obsahuje i malé množství vitaminů a minerálů. Navíc jsou mnohem šetrnější k našemu metabolismu a ke kolísání hladiny krevního cukru.
( med, přírodní třtinový cukr, fruktóza- nejznámější )Med květový světlý

Výhody oproti rafinovanému cukru:

  • výraznější chutě a aroma
  • obsahují vitaminy a minerály
  • šetrnější na hladinu cukru v krvi
  • tolik se po nich netloustne
  • mohou obsahovat prospěšné enzymy

Proč je používat?

Přírodní sladidla nejsou lidé zvyklí používat, ale s trochou cviku mohou být některá dobrou náhradou za rafinovaný cukr i pro vaření a pečení. Poskytují mnohem výraznější, komplexnější vůně a chutě, které úžasně rozšiřují možnosti pro tvoření pečených dobrot a jiných pokrmů. Většina z nich, na rozdíl od bílého cukru, obsahuje i malé množství vitaminů a minerálů. Navíc jsou mnohem šetrnější k našemu metabolismu a ke kolísání hladiny krevního cukru. Čím výrazněji a rychleji se hladina cukru zvedá, tím více se vylučuje inzulínu a přibíráme "nepřátelské" kilogramy.

Jíme zdravě II

5. září 2007 v 15:59




vločkové sušenky: * 1 Hera,* 1 balení ovesných vloček ( 500g ),* 20dkg mletého cukru,* 14dkg polohrubé mouky,* 1/2 prášku do pečiva,* 1 vanilkový cukr,* 4 vejce, sekané ořechy, * kokos, * sezamová semínka, * slunečnicová semínka * rozinky.*** Heru rozpustíme, vše do ní vmícháme, lžící děláme hromádky dál od sebe na vymazaný plech a upečeme. Ještě teplé kulatým nožem odloupneme

Lívanečky z ovesných vloček: 100 g ovesných vloček, 300 ml mléka, 50 g hladké mouky, sůl, 1 vejce, 10 g droždí, tuk na pečení, skořicový cukr, ovocná marmeláda, tvaroh a šlehačka Vločky si asi na hodinu namočíme do části mléka, potom přidáme mouku, sůl, vejce a vykynutý kvásek, přidáme zbytek mléka a vytvoříme řídké těsto. Na vymaštěném lívanečníku opékáme po obou stranách. Podle chuti posypeme skořicovým cukrem, potřeme marmeládou, tvarohem a ozdobíme šlehačkou (smetanovým krémem nebo ochuceným jogurtem).

Jíme zdravě

2. září 2007 v 15:01
Oves byl doporučován jako znamenitá potrava i lék pro zdravé i rekonvalescenty, pro děti i dospělé. Na rozdíl od jiných obilných výrobků mají účinek mírně projímavý.Ovesné vločky se nevyznačují žádnou charakteristickou příchutí, a proto se velmi dobře hodí k přípravě jídel slaných i sladkých. Využití je mnohostranné.Oves je ze všech obilnin nejmladší. Starověké kulturní národy ho neznaly. V době bronzové se na polích vyskytoval více méně jako plevel. Teprve v raném středověku jeho přednosti objevili Slované, od nichž zkušenosti převzali Germáni a Keltové.

Sušenky z ovesných vloček:24 dkg tuku* 24 dkg ovesných vloček* 30 dkg hladké mouky* 1 vejce* 1 prášek do pečiva* 24 dkg cukru* Podle chuti můžeme přidat kakao,oříšky,rozinky,sezamová semínka,slunečnice........ Postup: Tuk se rozpustí a smíchá s ostatními surovinami.Pečeme placičky na pečícím papíru.Z této dávky je je asi 36 sušenek!



KNEDLÍČKY Z OVESNÝCH VLOČEK250 g ovesných vloček, 750 ml mléka, 100 g másla, 3 vejce, strouhanka, petrželka, sůl. Vločky zalijte vařícím mlékem, přidejte sůl, promíchejte a nechte pod pokličkou nabobtnat. Pak přidejte máslo a míchejte na mírném ohni tak dlouho, až se hmota nelepí na hrnec. Vychlaďte, přidejte vejce, a pokud je třeba, zahustěte strouhankou. Přidejte nadrobno nasekanou petrželku. Mokrýma rukama tvarujte asi 3 cm velké knedlíčky, vložte je do vařící vody a nechte vyplavat na povrch. Vyberte a pokapejte olejem. Tyto zdravé knedlíčky můžete podávat jak k masu, tak samotné, třeba jen se sýrem a kečupem.

Ovesné vločky jsou ceněny především pro svůj obsah bílkovin, tuků, minerálních látek, vitaminů skupiny B, vápník, železo, fosfor a lecitin.Lecitin je důležitý pro výživu nervů. Oves je bohatým zdrojem vlákniny, díky čemuž pomáhá předcházet zácpě a udržuje správnou činnost tlustého střeva. Zmírňuje riziko vzniku srdečních chorob a infarktu, tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy, posiluje organismus při vyčerpání a únavě. Je výbornou potravinou pro diabetiky, protože stabilizuje krevní cukr. Z ovesných vloček lze připravit spoustu pokrmů, kaše, polévky, slané i sladké nákypy.