Zdroje vitamínů

11. července 2007 v 16:51
VitamínPotravinový zdrojÚčinek na organizmus

vitamín A (karoten)

klíčená vojtěžka, mrkev, zelenina žluté a oranžové barvy, petržel, meruňky,tykev,listová zeleninaudžuje dobrý stav pokožky zubů a sliznic, zraku, zvyšuje odolnost proti infekcím

vitamín B (niacin)

mořská řasa kelp, listtová zelenina, houby,arašídy, fazole ořechy, sezamová a slunečnicová semena, obilovinypodporuje psychycké zdraví a nervový systém,zvyšuje chuť k jídlu, udržuje funkci nadledvinek

vitamín B1 (thiamin)

luštěniny, listová zelenina, ořechy, semena např. slunečnice, dýně, celá obilná zrnapomáhá vstřebat škrob a cukr a zvyšuje chuť k jídlupomáhá funci jater a srdce

vitamín B12

fazolové klíčky, mořská řasa dulse, kombu,sojové produktychrání nervové buňky před degenerací, pomáhá vzniku červených krvinek

vitamín B2 (riboflavin)

mandle, řasym listová zelenina, houby,celá obilná zrna, sojové produktyzvyšuje odolnost proti nemocem, pomáhá růstu avývoji, zlepšuje pokožklu a zrak

vitamín C kyselina askorbová

brokolice, kapusta, květák, ovoce, řeřicha,petželkapovzbuzuje růst a vývoj, udržuje šlachy, klouby,zuby, dásně, zvyšuje odolnost vůči infekcím,

vitamín D

ryby, sluneční zářenípodporuje vývoj kostí a zubů

vitamín E

listová zelenina, ořechy, semena, rostlinnýolej, celá obilná zrnakladný vliv na rozmnožování, podporuje srdeční činnost a zpracování mastných kyselin

vitamín K

výhonky vojtěšky, listová zelenina, mořské řasy, zelenina, celá obilná zrnapodporuje krevní srážlivost, snižuje riziko krvácení
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama